חרדה

חרדה, דאגה, לחץ- האם אנחנו שולטים בהם או שהם שולטים בנו? אם החרדה מתגברת עליכם, חשוב שתפנו להתיעצות כדי שתוכלו להגיע למקום רגוע ושליו יותר בחייכם.


4חרדה- החרדה הנה "אחותו" של הדיכאון ופעמים רבות הם מגיעים יחד או מתחלפים זה בזה. חרדות הנן חלק מחיינו, אולם לעתים החרדות מתגברות ומתחילות לשלוט בנו, במקום שאנחנו נשלוט בהן. במצבים אלה ייתכן ונחוש כי החרדה תופסת מקום נרחב יותר ויותר במחשבותינו, אנו הופכים לדאוגים מאוד, לחוצים, בעלי "פתיל קצר" וטרודים רוב הזמן במחשבות חרדתיות. מחשבות אלו יכולות להתמקד בדאגה לנו ולקרובים אלינו, בחרדות בריאותיות או אחרות. החרדה משפיעה באופן ישיר על גופנו ופעמים רבות מופיעה בדמות כאבים פיזיים- כאבי ראש או בטן יכולים להופיע, כמו גם בחילות וסחרחורות, קשיים בשינה ועוד. חרדה יכולה להיות ספציפית וממוקדת (למשל פחד מכלבים או מלכלוך), או נרחבת וכללית (למשל חרדה חברתית).

תחושות אלו יכולות להיחוות באופן קיצוני בעת התקף חרדה, מצב חרדתי המתפתח במהירות ובמהלכו אדם יכול לחוש ברע עד כדי פנייה למיון. כלים כגון הרפיות, דמיון מודרך ושינוי דפוסי חשיבה יכולים לשפר באופן ניכר את החרדות.

טיפול פסיכולוגי ובמיוחד דרך כלים של cbt לעזור לזהות מצבי חרדה ולשלוט בהם, ואף להעלימם לחלוטין.